وزير اقتصاد: تورم 8.9 است
اخبارروز-ایران و جهان
خبرهای گوناگون اجتماعی-فرهنگی و...


وزير اقتصاد خاطرنشان كرد: امروز داراي قانون كارآمد در زمينه حمايت و تشويق سرمايه‌گذاري هستيم و اصل و فرع سرمايه‌هاي خارجي در مقابل انواع ريسك‌هاي سياسي كشور مورد حمايت قرار مي‌گيرند ضمن اينكه سرمايه‌گذاران خارجي نيز مانند سرمايه‌گذاران داخلي مي‌توانند از منابع مالي بانكي، پولي و سرمايه‌گذاري كشور استفاده كنند.

حسيني تصريح كرد: سرمايه‌گذار خارجي مانند هر سرمايه‌گذار ديگري به‌دنبال فرصت‌هاي سودآور و امن مي‌گردد و هر كجا سودآوري و امنيت وجود داشته باشد، اين تقاضا به آن سمت مي‌رود و كشور ايران اين دو ويژگي را دارد و فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري ما سودآور و امنيت نيز وجود دارد، بنابراين مي‌بينيم كه رشد سرمايه‌گذاري خارجي در سال‌هاي اخير در كشور افزايش پيدا كرده و تجارت خارجي نيز روز به روز در حال افزايش است.

وي ادامه داد :استان كهگيلويه و بويراحمد داراي ظرفيت‌ها، فرصت‌ها و پتانسيل‌هاي زيادي در بخش‌هاي نفت و گاز و پتروشيمي، كشاورزي و آب، خدمات و گردشگري، صنعت و معدن است و خوشبختانه در استان‌هاي مختلف اين فرصت‌ها وجود دارد.

وزير اقتصاد اظهار كرد: اگر ما بدنبال اين هستيم كه به‌صورت عملياتي اين فرصت‌ها را معرفي كنيم، بايد تلاش كنيم كه سرمايه‌گذاران را به اقصي نقاط كشور ببريم و يكي از استان‌هاي بسيار مستعد كشور كه حتي به لحاظ موقعيت جغرافيايي و نزديكي به جنوب كشور داراي مزيت‌ها و استعدادهيا بالايي است استان كهگيلويه و بويراحمد است.

حسيني درباره بلاتكليفي بيش از 200 طرح توليدي و اشتغالزاي استان كهگيلويه و بويراحمد در بانك‌ها، ابراز كرد: طرح‌ها مشكلات متعددي دارند، ما از آن‌ها حمايت مي‌كنيم و نسبت مانده تسهيلات به تسهيلات پرداختي يك به يك است.

وي ادامه داد : براي تأمين منابع مالي اين طرح‌ها، از آن‌ها حمايت جدي خواهيم كرد و استان كهگيلويه و بويراحمد از جمله استان‌هايي است كه بايد از سر ريز سپرده‌هاي ساير استان‌ها استفاده كند.

وزير امور اقتصادي و دارايي يادآور شد: استان كهگيلويه و بويراحمد در زمينه جذابيت‌هاي محيط زيستي و گردشگري جزو استان‌هاي سرآمد در كشور است و داراي جاذبه‌هاي منحصر به فرد در دنياست.

حسيني عنوان كرد: ما ضمن اينكه به دنبال معرفي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري هستيم، جذب سرمايه‌گذاري نيازمند بازار رقابتي است و سرمايه‌گذاري خارجي در معرض رقابت قرار دارد و همانطوري كه ما براي معرفي ظرفيت‌هاي خود تلاش مي‌كنيم ديگر كشورها نيز در حال تلاشند، بنابراين بايد تلاش خود را براي جذب سرمايه‌گذاران خارجي بيش‌تر كنيم.

وي بيان كرد: استان كهگيلويه و بويراحمد به هيچ وجه محروم نيست بلكه اين استان بنا به دلايلي از روند رشدي كه بايد داشته باشد عقب افتاده و بايد اين عقب‌ماندگي با تلاش و كوشش بيشتر جبران شود.

وزير اقتصاد اضافه كرد: دولت براي حمايت از مناطق محروم، 49 درصد با سرمايه‌گذاران مشاركت و سرمايه‌گذار 51 درصد سرمايه‌گذاري مي‌كند و معافيت‌هاي مالياتي به سرمايه‌گذاران مي‌دهد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : 29 مهر 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا
آخرین مطالب